=== Strona Główna ===

SzukajUżytkownicyGrupy
RejestracjaZaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Pogrzeb Jaruzelskiego - komunistycznego dyktatora
Autor Wiadomość
Alosia
Przyjęty



Bananów: 5
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 95
Wysłany: 2014-05-29, 20:18   Pogrzeb Jaruzelskiego - komunistycznego dyktatora

Wojciech Jaruzelski, [b]były agent sowieckich służb, twórca stanu wojennego, odpowiedzialny za strzelanie do robotników i liczne zbrodnie popełnione przez komunistyczny reżim – zmarł w warszawskim szpitalu. Informację potwierdził były prezydent, jego przyjaciel Aleksander Kwaśniewski. Odszedł w rocznicę wyroku śmierci na rotmistrzu Witoldzie Pileckim (25 maja 1948 r.). Jaruzelski za zbrodnie przeciw Polakom nigdy nie został osądzony.

Jaruzelski urodził się 6 lipca 1923 r. w Kurowie. W jego oficjalnej biografii jest długa lista stanowisk, które zajmował: prezydent PRL, przewodniczący Rady Państwa PRL, prezes Rady Ministrów PRL, szef Wojskowej Rady Ocalenia Narodowego, która wprowadziła stan wojenny. Nie ma jednak ani słowa o pobycie w więzieniu, czy jakiejkolwiek odpowiedzialności za zbrodnie popełnione w czasach PRL. Bo nigdy takiej nie poniósł.
Jaruzelski był też – i to chyba największa hańba dla „elit” i „autorytetów” III RP – został wybrany prezydentem po ’89 r.
Wojciech Jaruzelski do śmierci pozostał generałem, choć kombatanci i ofiary PRL-owskiego aparatu domagały się zdegradowania aparatczyka. III RP nigdy też nie pozwoliła na pociągnięcia zbrodniarza do odpowiedzialności za liczne zbrodni. Ich lista jest długa, ale przypomnieć trzeba chociaż te najważniejsze:

Jaruzelski jako minister obrony narodowej w 1970 r. nadzorował krwawe tłumienie protestu robotników na Wybrzeżu, a później żałośnie tłumaczył się, że decyzję o strzelaniu do robotników podjęło kierownictwo partii, do którego wówczas nie należał. Wprowadzenie stanu wojennego – w konsekwencji pozbawianie wolności tysięcy ludzi, mord górników w kopalni Wujek, panoszenie się ZOMO – i lansowana do dziś teza o groźbie rosyjskiej interwencji. Bestialskie mordy duchownych dokonywane przez oprawców ze służb specjalnych PRL. [/b]
zródlo: niezalezna.pl

Trwa gorąca dyskusja na temat jego pochówku. Ma zostać pochowany na Wojskowych Powązkach, z honorami, udziałem czołowych przedstawicieli państwa, co więcej na koszt państwa . Oszacowany koszt to ok. 60 tys zł...
Jak w niby demokratycznym państwie może dziać się coś takiego?! Jak można tak honorować człowieka, który doprowadził do stanu wojennego (tłumaczenie tego jako 'obrona przed rosyjską interwencją" jest śmieszna jak dla mnie), do śmierci wielu osób i taki człowiek jest teraz dosłownie czczony?!

Co Wy o tym myślicie?
 
     
powidlo 



Bananów: 24
Wiek: 26
Dołączyła: 14 Lut 2014
Posty: 1282
Wysłany: 2014-05-29, 20:53   

Nie moglam wyslac posta to :crazy:

Moim zdaniem skoro nigdy nie odsunelismy Jaruzelskiego od polityki, przez tyle lat pozwolilismy kwrmic echy PRLu, to teraz jest juz troche za pozno na jakiekolwiek prostesty. Suma jest niebanalna, ale sami do tego doprowadzilismy pielegnujac jego polityczna sylwetke orzez tyle lat. Gdyby go zostawic, odsunac, to za pare lat bylyby moze jakies wywiady, bo wiadomo, prl, ale to bylby juz kurz po wszystkim. A tak to skoro na siebie wzielismy, to pasuje sie zajac do konca.
Mleko sie wylalo, moim zdaniem.

Aczkolwiek mnie nie sluchajcie, bo taki ze mnie historyk i znawca polityki jak wiadomo co ;-) po prostupatrze na to z perspektywy szaraka, nie oceniam historii. Patrze na nastroje i na to jak narod sie budzi dopiero wtedy kiedy juz jest za pozno zeby cos powiedziec, stad moje zdanie.

No, 60 tysiecy boli i honory bola, ale jak mowie, moim zdaniem sami jestesmy sobie winni, znow.
_________________
arytmia uczuć
 
     
Borcejn
Administrator
Siorbię jerbę;)



Bananów: 15
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1446
Wysłany: 2014-05-29, 21:17   

Zachowując, moim zdaniem słuszny (przynajmniej w pierwszych chwilach po śmierci) obyczaj de mortuis aut bene, aut nihil, ograniczę się jedynie do ogólnego protestu przeciw uroczystemu pogrzebaniu zdrajców i morderców. Protestu słownego. Oczywiście, że Jaruzelskiego powinni powiesić albo, również po chrześcijańsku, wysłać do Moskwy, żeby tam zdechł wśród swoich. Niemniej, naprawdę wszystko jest w rękach naszych i Boga, a nie obsranego koryta z Czerskiej. Niech się kompromitują! Niech chowają zdrajców! Niech im urządzają fety, niech pokazują, kim są i kogo czczą. W czym problem? Wszystkie złe i brzydkie pomniki prędzej czy później zostaną zburzone, jeśli tylko będziemy pielęgnować pamięć i świadomość historyczną młodych ludzi. Nie zniżajmy się do poziomu moskiewskich popleczników. Przypomnijmy sobie, jaką haniebną kampanię medialną rozkręcili przeciw pochówkowi Kaczyńskiego na Wawelu. Dlaczego mamy robić to samo? W jakim celu? Żeby obsrane koryto miało kolejną porcję materiałów do obcinania, przycinania i manipulacji? Walić to, nie interesować się pogrzebem Jaruzelskiego, nie czytać, nie słuchać, nie oglądać, to naprawdę BARDZO DUŻO.

[ Dodano: 2014-05-29, 21:18 ]
I pamiętać, kim był Jaruzelski. I mówić o tym. Może niekoniecznie teraz, ale jutro już tak :P.
_________________
Co jeden głupi kupi, to dziesięciu mądrych nie sprzeda.
Twoje posty są bezpieczne. Przywróć!
 
     
Amb
Artificial Marvellous Brain



Bananów: 33
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 1134
Wysłany: 2014-05-29, 23:12   

Borcejn napisał/a:
Walić to, nie interesować się pogrzebem Jaruzelskiego, nie czytać, nie słuchać, nie oglądać, to naprawdę BARDZO DUŻO.
Uff, w końcu mam jakąś wymówkę, a wręcz ideologię do mojego lenistwa i ignorancji. Nawet nie wiem kiedy dokładnie umarł, czy dzisiaj, czy wczoraj, czy przedwczoraj może. Szczerze mówiąc myślałam że zmarł już jakiś czas temu, ale się okazało, że był po prostu ciężko chory.
Co ja myślę? Ano, że nas cała sytuacja trochę ośmiesza, jako naród. Niemniej jednak, ofiarom działalności tego pana albo raczej rodzinom tych ofiar nie jest do śmiechu.
To szlachetne, że o umarłych się źle nie mówi, ale jakoś nie gorszyło mnie, że ojciec mojej koleżanki uznał tę nowinę za wspaniałą, bo "już od dawna życzył gnojkowi by zdychał w męczarniach".
 
gg
 
     
Alosia
Przyjęty



Bananów: 5
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 95
Wysłany: 2014-05-29, 23:16   

Amb napisał/a:
To szlachetne, że o umarłych się źle nie mówi, ale jakoś nie gorszyło mnie, że ojciec mojej koleżanki uznał tę nowinę za wspaniałą, bo "już od dawna życzył gnojkowi by zdychał w męczarniach".

Ja raczej wyznaję zasadę, że o zmarłych mówi się PRAWDĘ. Kłamać to grzech, nie mówić to ignorancja. Nie zostaje nic innego jak mówić prawdę. W moich oczach i jestem pewna, że w oczach Boga - zbrodniarz. Nie został osądzony przed śmiercią, ale zostanie osądzony po śmierci. Przed śmiercią sakramenty przyjął. Ja jestem niby chrześcijanką, ale w całej tej sprawie widzę jak bardzo grzeszę. Jak można cieszyć się ze śmierci, nieważne jak okrutnego człowieka. Zle się z tym czuje moralnie, ale nic z tym nie zrobię...
 
     
powidlo 



Bananów: 24
Wiek: 26
Dołączyła: 14 Lut 2014
Posty: 1282
Wysłany: 2014-05-30, 00:00   

Alosia, sorry, ale na Twoim miejscu martwilabym sie bardziej o slowa 'jestem pewna ze i Bog tak sadzi' niz o to ze nie placzesz po Jaruzelskim :crazy:

Okej, mowi sie prawde, ale mozna tez po prostu na jakos czas zamknac usta. Czasem mowienie prawdy wcale nic nie zmienia a nerwy sa nerwami. Ja sie tu podpisze przynajmniej w czesci po Borcejnem. Mozna powiedziec prawde o naszej historii, pamietac ja. A na ten czas po prostu usta zamknac.

Przynajmniej dla mnie, jak mowie, mleko sie juz wylalo o to wcale nie w ostatnich dniach, wiec bez sensu robic jakies walki kogutow, jak wlasnie np.z Kaczynskim (choc mnie boli zestawienie przykladow, serio).
Glos narodu ma jakos to dosi3bie, ze sie odzywa jak juz nie ma po co, a wczesniej nie zabiera glosi bo 'toi tak nic nie zmieni' ;)
_________________
arytmia uczuć
 
     
Moniazgwiazdka
Starszy Kumpel



Bananów: 9
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 380
Wysłany: 2014-05-30, 13:33   

Alosia, nie piszesz prawdy, bo Cię nawet na świecie nie było.

Uważam, że nie nam osądzać, a najbardziej chcę mi śmiać, gdy takie poglądy wygłaszają osoby, ktore ledwo co przestały cycka ciągnąć. Zawsze wszystko wiedzą najlepiej. Wszystko dla nich albo białe albo czarne. Ale może taki wiek.

Szczerze mówiąc, to na mnie nie robi żadnego wrażenia ten pogrzeb, nie wywołuje żadnych emocji.

Tak samo jak Kaczyński nie powinien być pochowany na Wawelu.
 
     
Borcejn
Administrator
Siorbię jerbę;)



Bananów: 15
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1446
Wysłany: 2014-05-30, 13:44   

Moniazgwiazdka napisał/a:
Tak samo jak Kaczyński nie powinien być pochowany na Wawelu.
Eee, no trochę nie tak samo, bo wiesz, Kaczyński nigdy nie był na usługach Moskwy i nie mordował ludzi. No, ale oprócz tego małego szczegółu to rzeczywiście, identycznie. :crazy:

Moniazgwiazdka napisał/a:
a najbardziej chcę mi śmiać, gdy takie poglądy wygłaszają osoby, ktore ledwo co przestały cycka ciągnąć.
No tak, najwięcej do powiedzenia mają stare komuchy. Dla nich wszystko jest transparentne. :crazy:
_________________
Co jeden głupi kupi, to dziesięciu mądrych nie sprzeda.
Twoje posty są bezpieczne. Przywróć!
 
     
aniulek 



Bananów: 38
Wiek: 24
Dołączyła: 13 Lut 2014
Posty: 1269
Wysłany: 2014-05-30, 13:49   

Dla mnie to tylko kolejny powód żeby za granicą mieli się z czego śmiać.

Moim zdaniem rodzina powinna go pochować po cichu, nie mówić gdzie i kiedy, może choć pogrzeb by był spokojny, bo to co teraz w TV leci jest po prostu żałosne.
_________________
Va'esse deireádh aep eigean, va'esse eigh faidh'ar.
 
     
Moniazgwiazdka
Starszy Kumpel



Bananów: 9
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 380
Wysłany: 2014-05-30, 14:01   

Borcejn, chodziło mi bardziej o to, że nie zasłużył na Wawel. Równie dobrze każdy mogłby tam spocząć.

Zresztą czy to tak naprawdę ważne gdzie, kogo chowają?

Pogrzeb powinien być bez cyrku i tyle. Ludzie są okropni.
 
     
Borcejn
Administrator
Siorbię jerbę;)



Bananów: 15
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 1446
Wysłany: 2014-05-30, 14:33   

Cóż, szanuję Twoje zdanie. Puenta do tego krótkiego offtopu:
Cytat:
Dziś Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze państwa bałtyckie, a później może i czas na mój kraj, na Polskę!

Może zmienisz stanowisko przy tym ostatnim kraju. Może.
_________________
Co jeden głupi kupi, to dziesięciu mądrych nie sprzeda.
Twoje posty są bezpieczne. Przywróć!
 
     
powidlo 



Bananów: 24
Wiek: 26
Dołączyła: 14 Lut 2014
Posty: 1282
Wysłany: 2014-05-30, 16:06   

Moniazgwiazdka, moze pamietasz cos wiecej ale watpie zebys w wieku pwru lat byla super zorientowana w polityce, wiec moim zdaniem wyrazasz ten sam poziom co Alosia w tym momencie. Lepiej zeby nie miala zadnego pogladu na ten temat i sie nie interesowala?
I tak, to taki wiek ze tak albo nie, czarne albo biale. I dobrze, bo jak sie od tego nie zacznie to w zyciu sie do szarosci nie dojdzie.
_________________
arytmia uczuć
 
     
Moniazgwiazdka
Starszy Kumpel



Bananów: 9
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 380
Wysłany: 2014-05-30, 16:41   

powidlo, ja nigdzie nie napisałam, że coś z tego okresu pamiętam, bo nie było mnie też jeszcze na świecie, aż taka sara nie jestem.
Po prostu z wiekiem uczę się wielu rzeczy, np. Tego, żeby nie osądzać. A tym bardziej, żeby uszanować czyjąś śmierć i uszanować rodzine i nie robić cyrku.

Tylko życie nie jest tylko białe i czarne.
 
     
powidlo 



Bananów: 24
Wiek: 26
Dołączyła: 14 Lut 2014
Posty: 1282
Wysłany: 2014-05-30, 21:37   

No widzisz, zeby miec szacunek, a sama piszesz ze taka mloda ijeszcze od cyca nie odrosla ;) nie jest czarne i biake, ale pozwol sie tego ludziom nauczyc, czas maja, wlasnie teraz.
_________________
arytmia uczuć
 
     
Alosia
Przyjęty



Bananów: 5
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 95
Wysłany: 2014-05-30, 22:14   

Moniazgwiazdka napisał/a:
eby uszanować czyjąś śmierć i uszanować rodzine i nie robić cyrku.

A pomyślałaś kiedykolwiek o rodzinach ofiar Jaruzelskiego? Im nie należy się szacunek? Jak one się czują gdy honoruje się i niemalże wznosi na ołtarze człowieka, który wydał rozkaz śmierci na ich dzieci/rodzeństwo/małżonków?!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku

Skocz do:  

Kontakt | Forum wielotematyczne: cout.pl © 2014 - 2017 | Forum wielotematyczne, młodzieżowe

Wersja mobilna